Konunun yapısı
Konunun yapısına göre öğrenme tümden gelim (bütünden parçaya) veya
tüme varım (parçadan bütüne) olmak üzere ikiye ayrılır. Yöntem seçimi
öğrenme malzemesine göre değişir.
Ör:
Cümle öğrenimi için önce harf, hece ve sözcük öğrenilmesi gerekir. (Tümevarım)
Sayı
sıfatlarını öğrenebilmek için sıfatları, sonra belirtme sıfatları sonra da sayı
sıfatlarının öğrenilmesi gerekir. (Tümden gelim)
İki yöntemin dışında ezber yöntemini de
açıklamak gerekir. (bütün-parça-bütün çalışma
yöntemi).ör:10
kıtalık bir şiiri ezberlemek için önce 10 kıta 10 kez okunur, Daha sonra 2şer 2
şer ayrılmış kıtalar 5 sefer okunur. En son da 10 kıta 5 sefer okunur. Bu
yöntemle şiir öğrenilmiş olur.
Öğrenmeye ayrılan zaman
Aralıklı çalışma, En etkili çalışma
yöntemidir. Düzenli aralıklı çalışmalar ve dinlenmelerle yapılır ve tekrar edilir.
Öğrenilenler kolayca unutulmazlar.
Toplu çalışma, Konuların biriktirilip
kısa zamanda yoğun bir şekilde çalışılmasıdır. Toplu çalışmalar ertesi gün
yapılacak sınavlar için uygundur. Bu şekilde çalışılıp girilen sınavlarda
başarı yüksektir fakat çabuk unutulur.
Etkin katılım
Öğrenen öğrenilecek
konunun özetini çıkararak, şemalar hazırlayarak, anahtar kelimeler çıkararak ve
maddeler oluşturarak öğrenmeyi gerçekleştirebilir.(Uçar 2013) Etkin katılımda
öğrenme çabası içinde olmak gerekir.
Dinleme-Okuma-Yazma-Anlatma şeklinde bir sıralama yaparak ve yaşayarak
öğrenmenin esasını oluşturur.
Geri bildirim
Öğrenme süreci içinde
konunun ne kadar öğrenildiğini anlamak için geri bildirim verilmesi gerekir.
Yapılan hataların düzeltilmesi amaçtır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder